De Verliefde Ansjovis

“Foodie Poëzie – Culinaire Gedichten„

Dit voorjaar heb ik jou ontmoet
in d’Atlantische Oceaan.
’k Herinner het mij nog heel goed,
het was bij volle maan.

Ik stond meteen in lichterlaaie,
je was wel vinnig… maar charmant.
Ik was voor z’n “maanvis” wel te paaien
dus op, naar het Verdronken Land.

Ik weet, dat toen je mij onderweg vertelde,
dat je mij heel aardig vond,
en wilde trouwen in de Schelde,
het water in m’n ogen stond.

Na een reis van vele weken,
kwamen we dan in de Goudmijn aan.
We hadden er al naar uitgekeken,
of er “Erehagen” zouden staan.

We zagen er twee en gek van zinnen
zwommen we daar tussen door.
Het feest kon eindelijk beginnen,
maar men stak daar toen een stokje voor.

De hele bruiloft viel in duigen,
tegenspartelen had geen zin
en met duizenden getuigen
dreef men ons het fuikgat in.

Het je’t ooit zó zout gegeten?
Ergens is er toch iets mis.
Heel de wereld mag nu weten
dat de weer ’t einde is.

poetry43van Paul Asselberghs

Meer culinaire gedichten zijn te vinden op Foodie Poëzie.
Als je nog een ‘Foodie Poëzie’ (culinaire gedicht) kent, mag je dit altijd laten weten via mail!

Geef een reactie

