Flamberen? Nooit meer

“Foodie Poëzie – Culinaire Gedichten„

De vlam in de pan
je dacht altijd dat dit niet
jou niet gebeuren kan
Nou dat was dus wel het geval bij mij
ik was er voor mij gevoel toch wel best snel bij

Had aan de muur al jaren een blus deken
eigelijk nooit echt naar gekeken want
het gebruik had mij gemakkelijk geleken
Nou op dat moment dat ik dus
die deken moest gaan gebruiken
moest ik toch wel heel snel
die gebruiks aanwijzing in duiken

Ik was gezellig aan het kokkerellen
moest bijna de brandweer bellen
Kan het gelukkig nog aan u vertellen
Volgens het recept moest ik het flamberen
Nou ik ga het zeker nooit meer proberen
Want je moet wel weten wat je doet
en bij mij ging dat dus niet zo goed

Het leek zo gemakkelijk op de tv
bij mij ging dit echt de mist in
en weet nu nog niet wat ik fout deed
Ik ontving wat brandwonden op handen en arm
Want het vuur was toch wel erg warm
een grote steekvlam is wat er kwam
die ook wat bezit van mijn keuken nam

Gelukkig de brand is door mijzelf gedoofd,
al was ik bijna zelf gestoofd
misschien dat ik wat had gemost
kwam hierdoor wel bij de huisartsen post
nu zit ik hier dan met arm en handen in verband
daar ze beetje veel zijn verbrand

Weet dus dat ik even baalt
maar door dit voorval
heb ik toch een rijmpje eruit gehaald
wat ik nu met u kan delen
Flamberen had makkelijk geleken
maar dus niet lezers…en dat is gebleken.
Dus denk maar niet dat ik dit ooit weer probeer
Flamberen? Nee dank je. Echt dus nooit meer

poetry43van Tine de Jong

Meer culinaire gedichten zijn te vinden op Foodie Poëzie.

Geef een reactie

