Arise My Love – Sta Op Mijn Geliefde?

“Wie Kan Weerstaan Aan Een Charmante, Heerlijke En Eenvoudige Cocktail?„

flute43Maak deze lekkere liefdes cocktail voor je geliefde of beter nog, maak hem samen!
Vanwaar de naam komt voor deze cocktail, is me een groot vraagteken. Ik ken een lied dat deze titel draagt en op Pasen en bij bruiloftfeesten worden gezongen, maar ik kan dit niet linken met deze cocktail, helemaal niet. Oordeel zelf: Arise my love (Newsong) Nederlandse vertaling (een mooi liedje dat wel!). Verder is er een film met deze titel: Arise, My Love (1940): een onstuimige piloot en een vurige reporter hebben een romantische en dramatische avonturen in Europa als de Tweede Wereldoorlog begint. Hier kan ik me deze cocktail een beetje voorstellen (romantiek), maar die groene kleur? Zit er ergens een symboliek achter de kleur? Als iemand het ontstaan kent van deze overheerlijke cocktail, weet het me te zeggen.

Cold Cocktail1 persoonKoud

Benodigdheden

  • Crème de Menthe – 1 tl (groene pepermuntlikeur – zie tip 1)
  • Champagne (gekoeld)

Keukengerei
Champagneglas (flute)

Bereiding

  • Doe in het champagneglas de muntlikeur en vul deze verder af met champagne.

Serveren

  • Serveer koud.

Tips

  1. Dit is een overheerlijke, frisse pepermunt likeur. De bijzondere smaak en de heldere frisgroene kleur maken Crème de Menthe een onmisbaar element voor tal van cocktails.

Ook Interessant

cocktailglas43
Between The Sheets
Kiss43
Perfect Kiss
cocktailglas43
P.S. I Love You
white_background43 white_background43

Voel je vrij om te reageren op ieder gepost recept: heb je vragen, aan- of opmerkingen, tips of suggesties over het recept, laat het dan weten: aan KOOKRECEPTEN via mail of aan de lezers (men kan een reactie achter laten op ieder gepost recept of pagina).

KOKEN DOE JE OP GEVOELCopyright “KOOKRECEPTEN eenkwestievansmaak”

2 reacties op “Arise My Love – Sta Op Mijn Geliefde?

  1. Hoi iedereen,

    Ik heb kookrecepten.wordpress.com gevonden via Startpagina.
    Deze site ziet er goed en mooi uit!
    Ik wil graag ook zo een mooie site maken. Welke applicatie heb je hier precies voor gebruikt? Mijn blogje ziet er nog saai uit. :(

    Bedankt

    Groetjes vanuit A’dam
    Willy

    • Beste Willy,

      Ik draai onder WordPress.com. Dit is een totaalpakket, wat wil zeggen dat je direct kunt starten met vele thema’s (ook zelf te maken), widgets, achtergronden, menu’s, en je hoeft niets te kennen om websites te maken. Het is ook volledig gratis!
      Uiteraard zul je je wel verder moeten verdiepen in HTML wil je echt alles uit WordPress.com halen, maar 5 minuten is voldoende om je site draaiend te hebben!

      Dan heb je nog WordPress.org, die is iets moeilijker. Daar moet je zelf nog eerst een webhost zoeken vooraleer je kunt starten. Verder heb je alle mogelijkheden als wordpress.com, maar je kunt ook nog aanpassingen doen in het programma zelf. Maar dan begrijp je dat je kennis moet hebben van CSS, PHP en HTML.

      Met vriendelijke groeten,
      Een Kwestie Van Smaak

      PS: om deze blog zo te maken, zal je er wat dagen, weken moeten insteken, zoals ik gedaan heb. Ik kon ook niets van website maken, heb geleidelijk aan veel gelezen, op internet html geleerd, veel geprobeerd, en met vallen en opstaan ben ik tot dit geheel gekomen. De site is nog steeds niet goed, maar pas het aan naargelang ik er meer van kom te weten!

Geef een reactie

